نشست دو روزه مدیران بیمه و فناوری اطلاعات در جزیره کیش: حل چالش‌های سامانه سنهاب و توسعه‌های آتی

 

پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت‌ماه، نشستی دو روزه با حضور مدیران فناوری اطلاعات و معاونین فنی شرکت‌های بیمه، توسط بیمه مرکزی در جزیره کیش برگزار گردید. هدف از این نشست واکاوی مشکلات سامانه سنهاب تا این مقطع زمانی و نیز اعلام برنامه توسعه این سامانه به شرکت‌های بیمه بود.

در حال حاضر اطلاعات صدور و خسارت رشته شخص ثالث به‌صورت آنلاین به این سامانه ارسال می‌گردد و امکان چاپ بیمه‌نامه شخص ثالث بدون اخذ کد یکتا از بیمه مرکزی امکان‌پذیر نیست. بیمه مرکزی در این نشست اعلام کرد در سال ۱۳۹۷ توسعه سامانه سنهاب در چهار رشته بدنه، درمان، آتش‌سوزی و باربری را اجرا خواهد کرد و از شرکت‌های بیمه درخواست شد تا همکاری لازم را در این خصوص با بیمه مرکزی داشته باشند.

جناب آقای خاک‌ور نیز در روز دوم این نشست در سخنرانی خود بر ضرورت یکپارچگی بین شرکت‌های بیمه تاکید کرده و گفتند: شرکت‌های بیمه برای این‌که بتوانند خدمات مورد انتظار مشتریان را بهتر ارائه کنند (مانند استعلام آنلاین سوابق بیمه‌نامه) و نهاد ناظر از جمله بیمه مرکزی بتواند به وظایف نظارتی خود بهتر عمل کند و همچنین برای این‌که تعامل بیمه مرکزی با شرکت‌های بیمه در مورد اتکایی اجباری سریع‌تر و دقیق‌تر انجام شود لازم است که شرکت‌های بیمه با همدیگر و با سایر شرکت‌های بیمه در زمینه تبادل اطلاعات به‌صورت آنلاین همکاری بیشتری داشته باشند.

همچنین ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات شرکت‌های بیمه و شرکت‌های پیمانکار در راه‌اندازی فاز یک سامانه سنهاب در رشته شخص ثالث اشاره کرده و از بیمه مرکزی خواستند تا در برنامه توسعه‌ای خود در سایر رشته‌های بیمه‌ای، همکاری مناسبتری بین بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه و شرکت‌های پیمانکار صورت پذیرد.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

5 + 12 =