زیرساخت کدینگ واحد؛ ضرورتی برای صنعت بیمه

رئیس هیئت مدیره‌ی فناوران اطلاعات خبره در چهارمین گردهمایی معاونین فنی و مدیران فناوری اطلاعات شرکت‌های بیمه

چهارمین گردهم‌آیی معاونین فنی و مدیران فناوری اطلاعات شرکت‌های بیمه، ۲۰ و ۲۱ آذرماه با حضور معاونین فنی و مدیران فناوری اطلاعات شرکت‌های بیمه‌ی کشور در جزیره‌ی کیش برگزار شد.

در این گردهم‌آیی که به میزبانی بیمه‌ی مرکزی ایران و با هدف بررسی چالش‌ها و راهکارهای مسیر توسعه‌ی صنعت بیمه‌ی کشور برگزار شد، یوسف قلاتی، رئیس هیئت مدیره‌ی فناوران اطلاعات خبره، دیجیتالی شدن را نه یک انتخاب، بلکه لازمه‌ی بیمه‌گری در عصر حاضر دانست.

قلاتی ضمن برشمردن ضرورت‌ها و مزایای استفاده از فناوری‌های روز دنیا در صنعت بیمه‌ی کشور در اموری چون مدیریت و تخمین هوشمند ریسک، شناسایی هوشمند فریب، کاهش هزینه‌ها، امکان تعریف محصولات شخصی‌شده و… ایجاد امکانات لازم برای توسعه‌ی اینشورتک‌ها و استارت‌آپ‌های فعال در این زمینه را مهم‌ترین وظیفه‌ی بیمه‌ی مرکزی کشور در راستای گذار به عصر بیمه‌ی دیجیتال دانست.

این فعال حوزه‌ی فناوری اطلاعات صنعت بیمه، تعریف سیستم کدینگ واحد و توجه به لزوم تسهیم و به‌اشتراک‌گذاری داده در شرکت‌های بیمه‌گر را پیش‌نیاز حرکت به‌سوی بیمه‌گری داده‌محور و دیجیتال دانست و به مدیران ارشد بیمه‌ی مرکزی پیشنهاد کرد سال آتی به‌عنوان «سال کدینگ واحد در صنعت بیمه» نام‌گذاری شود.

رئیس هیئت مدیره‌ی فناوران اطلاعات خبره در ادامه فرآیندها و سرمایه‌های انسانی را به‌عنوان دو بازوی اصلی عملیاتی کردن استراتژی‌های سیستمی برشمرد و بر لزوم تدوین آیین‌نامه‌ی فناوری اطلاعات در صنعت بیمه‌ی کشور تأکید کرد. قلاتی در این‌باره تصریح کرد: «اتخاذ یک رویکرد و سیاست فناوری‌محور بدون تربیت سرمایه‌های انسانی فناوری‌محور میسر نیست.»

قلاتی با اشاره به اینکه شرکت فناوران اطلاعات خبره به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه‌ی نرم‌افزاری کشور در حوزه‌ی فناوری اطلاعات صنعت بیمه فعالیت می‌کند، گفت: «فناوران اطلاعات خبره امروز علاوه‌ بر ایجاد سامانه‌ی بیمه‌گری بنیان به‌عنوان یک بستر نرم‌افزاری جامع و ایمن (Core Insurance)، هم‌زمان با فناوری‌های روز جهان، در زمینه‌ی ارائه‌ی وب‌سرویس و API به استارت‌آپ‌های حوزه‌ی اینشورتک نیز گام‌های مهمی برداشته و آماده‌ی همکاری و تأمین نیازهای فعالان صنعت بیمه‌ی کشور است.»

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نوزده + هفت =