نمایشگاه بورس بانک بیمه ۲۰۱۶ (۱۳۹۵)

نمایشگاه بورس بانک بیمه ۲۰۱۶ (۱۳۹۵)

حضور مدیرعامل بیمه دانا، در غرفه فناوران

 

آقای دکتر بیژن صادق، مدیرعامل بیمه دانا در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه شرکت فناوران در صنعت بیمه را چطور می‌بیند، گفت:
«اگر یک بررسی اجمالی کنید، مشاهده می‌کنید که اکثر شرکت‌های مطرح صنعت بیمه از زحمات این شرکت بهره‌مند شدند و به شکلی عالی و به بهترین شکل در حال تعالی و تکامل است و بیشتر مشکلات صنعت بیمه به‌وسیله زحمات این شرکت در حال سامان‌دهی و برنامه‌ریزی است.»

حضور دبیر کل سندیکای بیمه‌گران ایران، در غرفه فناوران

 

مهندس علی‌اکبر اولیا، دبیر کل سندیکای بیمه‌گران ایران در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که اهمیت فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور را چطور می‌داند، گفت:
«آی‌تی در همه حوزه‌ها یک بحث راهبردی و تخصصی است؛ مخصوصا در صنعت بیمه ما به‌صورت اجتناب‌ناپذیری باید به بخش فناوری اطلاعات توجه ویژه داشته باشیم. یکی از دغدغه‌هایی که ما در حال حاضر داریم، حجم نسبتا زیاد داده‌هایی است که در حوزه بیمه توسط شرکت‌ها جمع‌آوری‌شده و این داده‌ها باید قابل جمع‌کردن، پردازش و قابل تبدیل به اطلاعات و دانش شود. امید است که با کمک شرکت‌ها و دوستانی که در این زمینه کار کردند مانند شرکت فناوران اطلاعات خبره و همکاری بیمه مرکزی بتوانیم این هدف را محقق کنیم و ظرفیت‌های بسیار مهم صنعت آی‌تی به‌درستی مورد استفاده قرار بگیرد تا نهایتا مردم و کشور از این وضعیت بهره‌مند شوند.»

حضور مدیرعامل بیمه البرز، در غرفه فناوران

 

رسول تاجدار، مدیرعامل بیمه البرز در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که اهمیت فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور را چطور می‌داند گفت:
«متأسفانه یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف صنعت بیمه عملکرد ضعیف شرکت‌ها، چه شرکت‌های بیمه و چه شرکت‌های انفورماتیک در زمینه بیمه چه به لحاظ عملیات صدور و خسارت و چه از لحاظ عملیات مالی است. فناوران تنها شرکت حرفه‌ای است که اقدامات بسیار خوب، مفید و مؤثری را انجام داده است و به‌اندازه توان تخصصی‌شان چندین متخصص انفورماتیک را دور هم جمع کرده‌اند و روزبه‌روز هم رشد خوبی دارند ولی باز هم کفایت نمی‌کند و به اعتقاد من به‌شدت جای خالی سایر شرکت‌هایی که در زمینه آی‌تی این صنعت بخواهند کار کنند و این رقابت منجر به ارتقای کیفیت بشود واقعا احساس می‌شود.»

حضور مدیر آی‌تی بیمه دانا، در غرفه فناوران

مهندس عباس هاشم‌زاده، مدیر آی‌تی بیمه دانا در حاشیه نهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات و شرکت فناوران در صنعت بیمه را چطور می‌داند، گفت:
«از جایگاه فعلی آی‌تی در صنعت بیمه رضایت ندارم ولی روند رو به بهبودی را دارد و مسیر خوبی را طی می‌کند. به نظر من فناوری اطلاعات در صنعت بیمه رشد خوبی داشته ولی متأسفانه چون بحث اطلاع‌رسانی ضعیف بوده به همین دلیل این حوزه زیاد به چشم نیامده است. با توجه به اینکه شرکت فناوران اطلاعات خبره که به تعداد زیادی از شرکت‌های بیمه‌ای سرویس می‌دهد، به نظرم با حضورش در این نمایشگاه می‌تواند در این اطلاع‌رسانی خیلی تأثیرگذار باشد.»

حضور معاون طرح و توسعه شرکت بیمه سرمد، در غرفه فناوران

 

مهندس مهدی مهدوی، معاون طرح و توسعه شرکت بیمه سرمد در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات و شرکت فناوران اطلاعات خبره را در صنعت بیمه چطور می‌داند، گفت:
«شرکت فناوران اطلاعات واقعا زحمت بسیاری کشیده است. از زمانی که کار کارشناسی بیمه را در شرکت بیمه آغاز کردند واقعا تلاش کردند و خاک این صنعت را خوردند و به جایگاهی در صنعت بیمه رسیده‌اند که می‌توانند حرف اول را در این صنعت بزنند و امیدوارم روزی برسد که این جایگاه را در سطح بین‌المللی در صنعت بیمه نیز داشته باشد. بحث فناوری چون بحث روز دنیاست، همیشه دچار تغییر و تحول است و نیاز است که این تغییر و تحول در فرایندهای اجرایی شرکت‌ها به‌نوعی اعمال شود. به نظر من هرچه ارتباط با تکنولوژی‌های روز دنیا، بیشتر برقرار شود و مورد استفاده قرار بگیرند، بهتر و بهتر خواهد بود. به نظرم جایگاه شرکت فناوران با توجه به رویکردی که دارد و سرویس‌هایی که می‌تواند به شرکت‌های مختلف بیمه ارائه کند خیلی بالاتر از این خواهد رفت.»

حضور مدیر آی‌تی بیمه معلم، در غرفه فناوران

مهندس شبنم شفیع‌ها، مدیر آی‌تی بیمه معلم در حاشیه نهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات و شرکت فناوران در صنعت بیمه را چطور می‌داند، گفت:
«مثالی که ما همیشه می‌زنیم این است که شرکت یک بدن انسان است، مدیریت ارشدش مغز آن است، کسانی که کار فروش را انجام می‌دهند همان بدنه را تشکیل می‌دهند، بخش مالی، قلب و رگ‌هایش است که پول می‌رساند و آی‌تی هم اعصاب آن است و به شوخی می‌گوییم که مواظب باشید که قطع نخاع نشوید وگرنه این بدن نمی‌تواند کاری انجام دهد! در کل فناوری اطلاعات در حوزه بیمه هنوز قابل قبول نیست و هنوز نمی‌تواند چیزی که مشتری انتظارش را دارد به‌صورت آنلاین در اختیارش قرار دهد. در مقابل در حوزه بانکداری، فناوری اطلاعات خیلی پیشرفت کرده است ولی در بیمه هنوز کار داریم. پیشنهاد من این است که پیش از هر چیز، شرکت فناوران برای رشد سریع‌تر این صنعت باید از این حالت انحصاری بودن خارج شود، هر چند کار این شرکت به‌قدری بزرگ است که من تاکنون ندیده‌ام شرکت کامپیوتری دیگری طرف این کار بیاید و کاری که فناوران انجام می‌دهد واقعا کار سخت و بزرگی است ولی هیچ کجای دنیا صنایع بدون رقابت جدی، تکان نمی‌خورند. به همین خاطر باید کمی رقابت ایجاد شود و ایده‌های جدید وارد شود. از طرف دیگر کمی هم از جانب مدیران ارشد شرکت‌ها مشکل وجود دارد که هنوز از ایده‌های کامپیوتری و دنیای مجازی برای فروش بیمه خود پشتیبانی نمی‌کنند.»

حضور مدیر آی‌تی بیمه سرمد، در غرفه فناوران

مهندس حامد عابدینی، مدیر آی‌تی بیمه سرمد در حاشیه نهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات در کشور را چطور می‌داند، گفت:
«فناوری اطلاعات در کشور جای کار زیادی دارد. حدود ۱۰-۱۲ سال است که فناوری اطلاعات در شرکت‌ها جاافتاده است. در حال حاضر به لحاظ سیستم‌های اصلی بیمه‌گری، شرکت‌ها رشد خوبی داشتند، ولی در حوزه‌هایی مانند ارتباط با مشتری و خدمات سلف‌سرویس هنوز جای کار بسیار است. بیمه‌ها نیز در این حوزه‌ها مانند بانک‌ها که رشد کرده‌اند می‌توانند رشد خوبی داشته باشند. علت این خلأ به نظر من اول به خاطر عدم وجود راهکارها است چراکه امکان اینکه یک شرکت واقعا بتواند همه زیرساخت‌های نرم‌افزاری را ارائه دهد وجود ندارد؛ دوم به خاطر عدم اقبال مدیران آی‌تی به این حوزه است.»

حضور مدیر آی‌تی بیمه امید، در غرفه فناوران

مهندس علی‌رضا منافی، مدیر آی‌تی بیمه امید در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات و شرکت فناوران اطلاعات خبره را در صنعت بیمه چطور می‌داند، گفت:
«فناوری اطلاعات در صنعت بیمه بسیار اهمیت دارد ولی در حال حاضر رضایت‌بخش نیست، دلیلش هم به نظر من این است که شرکت‌ها از اول به‌صورت جداگانه دنبال نرم‌افزار بودند و رفتند و بعد از یک مدتی بوده که شرکتی مانند فناوران اطلاعات خبره به‌صورت تخصصی در این زمینه فعالیت کرده است. به خاطر پیچیدگی نرم‌افزارهای بیمه‌ای و اینکه هر شرکتی نمی‌تواند در این زمینه فعالیت کند، شرکت‌هایی که در این زمینه هستند انگشت‌شمارند و این پیچیدگی نرم‌افزارهای بیمه باعث شده که اوضاع بر این صنعت تنگ شود. به نظر من بیشترین کسی که می‌تواند به این وضعیت کمک کند بیمه مرکزی است که مدیریتی بر این امر داشته باشد تا شرکت‌هایی که از نرم‌افزار فناوران استفاده می‌کنند به همراه چند شرکتی که از این نرم افزار استفاده نمی کنند استفاده از استانداردهای مشخص و سازگار با هم در دستور کارشان قرار دهند.»

حضور مدیر آی‌تی بیمه آسیا، در غرفه فناوران

مهندس مسعود مؤمن‌زاده، مدیر آی‌تی بیمه آسیا در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور را چطور می‌داند، گفت:
«قاعدتا وقتی فناوری اطلاعات در کوچک‌ترین زوایای زندگی ما به‌شدت پررنگ شده است، قطعا در تجارت نیز نقش مهمی دارد. در صنعت بیمه هم با توجه به گستردگی خدمات و محصولات بیمه‌ای و وجود طیف گسترده مشتریان وجود، قاعدتا استفاده از تکنولوژی‌های روز می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. در سال‌های گذشته در صنعت بیمه ما کمتر به این مقوله توجه شده و شاید شرکت‌ها بیشتر به خاطر سیستمی کردن فرایندهای بیمه‌ای و فروش و پرداخت خسارت از ابزارهای آی‌تی استفاده کردند ولی در چند سال گذشته می‌بینیم که همه شرکت‌ها تا حدی پذیرفته‌اند که فناوری اطلاعات خیلی بیشتر از آن چیزی که در حال حاضر در صنعت بیمه عمل می‌کند باید گستردگی پیدا کند و بنده به‌شخصه آینده روشن و رو به رشدی را برای استفاده از آی‌تی در صنعت بیمه پیش‌بینی می‌کنم.»

حضور معاون آی‌تی بیمه ما، در غرفه فناوران

مهندس محمدرضا ثقفی، معاون آی‌تی بیمه ما در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات و شرکت فناوران اطلاعات خبره را در صنعت بیمه چطور می‌داند، گفت:
«فناوری اطلاعات در صنعت بیمه جایگاه مطلوبی ندارد. مخصوصا در مقایسه با صنعت بانکی این تفاوت را به‌وضوح مشاهده می‌کنید. به نظر من دلیلش عدم توجه کافی مدیران ارشد صنعت بیمه به جایگاه و اهمیت فناوری اطلاعات در بیمه است و مدیران ارشد آن چنان که باید به این موضوع که چه استفاده‌هایی می‌توانند از فناوری اطلاعات در کسب‌وکار خودشان داشته باشند اهمیت نداده‌اند. پیشنهاد من این است که باید به یک حالت قابل‌لمس برای مدیران ارشد، فناوری اطلاعات را نمایش دهیم. شرکت فناوران با توجه به اینکه تنها شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات صنعت بیمه است از نظر من جایگاه خوبی در صنعت دارد ولی از طرف دیگر نتوانسته تمامی چالش‌های موجود در صنعت بیمه را پوشش دهد. ولی با توجه به محدودیت‌هایی که در این صنعت وجود دارد توانسته بسیار خوب عمل کند و ضریب نفوذ بالایی در شرکت‌های بیمه داشته باشد.»

حضور مدیر آی‌تی بیمه تعاون، در غرفه فناوران

مهندس رضا جمالی، مدیر آی‌تی بیمه تعاون در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات و شرکت فناوران اطلاعات خبره را در صنعت بیمه چطور می‌داند، گفت:
«در مورد جایگاه فناوری اطلاعات باید بگویم که اگر بخواهید بیمه را نسبت به صنعت بانکی مقایسه کنید فکر می‌کنم که به فناوری اطلاعات در بیمه کمی سنتی‌تر نگاه می‌شود و به همین دلیل جای بسیار برای رسیدن به رشد و تعالی دارد و امیدوارم به این سمت پیش برویم که درست مانند زمانی که می‌خواهید از بانک استفاده کنید و نیازی نیست که مراحل اداری زیادی را طی کنید، بیمه نیز به همین سمت پیش برود تا بتواند بستر اصلی خودش را بر روی فناوری اطلاعات قرار دهد. در مورد شرکت فناوران اطلاعات خبره هم باید بگویم که این شرکت در حال حاضر پیشتاز صنعت بیمه است و به‌حق در این جایگاه قرار گرفته و خیلی خوشحالم که برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت کرده است و خیلی موفق در این زمینه در حال فعالیت هستند.»

حضور عضو هیئت‌مدیره بیمه ایران معین، در غرفه فناوران

 

جناب آقای علی‌رضا شباهنگ، عضو هیئت‌مدیره بیمه ایران معین در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور را چطور می‌بیند، گفت:
«واقعیت این است که صنعت بیمه در بخش فناوری اطلاعات خیلی ضعیف عمل می‌کند. در همین نمایشگاه اگر نگاه کنید می‌بینید که به‌جز شرکت فناوران اطلاعات خبره هیچ شرکت دیگری که به‌صورت خاص در زمینه برنامه‌های نرم‌افزاری صنعت بیمه فعال باشد ورود پیدا نکرده است و همین نشان می‌دهد که چقدر در این زمینه ما ضعیف هستیم. بهبود وضعیت فناوری اطلاعات در این صنعت یک کار بلندمدت است و نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و نگهداری و جذب افرادی که به‌صورت تخصصی در زمینه نرم‌افزاری کار می‌کنند کار آسانی نیست و شاید همین دلیل این ضعف باشد.»

حضور مدیرعامل بیمه ما، در غرفه فناوران

 

مهندس مجید صفدری، مدیرعامل بیمه ما در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور را چطور می‌بیند، گفت:
«امروزه نقش تکنولوژی و آی‌تی در صنعت بیمه جایگاه رفیعی دارد ما باید در جمهوری اسلامی ایران، پابه‌پای کشورهای پیشرفته آی‌تی و تکنولوژی آی‌تی را در خدمات‌رسانی مناسب و شایسته به آحاد جامه روزبه‌روز افزایش دهیم و شاهد رشد چشمگیر آن باشیم. آی‌تی در صنعت بیمه خوب است و طی چند سال گذشته خیلی ارتقا پیدا کرده است. اگر بخواهیم خودمان را با ده سال گذشته مقایسه کنیم، بله پیشرفت خوبی داشتیم اما با توجه به تکنولوژی امروزه قرن ۲۱، آی‌تی صنعت بیمه خیلی جای پیشرفت دارد.»

حضور مدیر آی‌تی بیمه نوین، در غرفه فناوران

مهندس محمدحسن اسکندری، مدیر آی‌تی بیمه نوین در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور را چطور می‌بیند، گفت:
«در آینده‌ای نه چندان دور هر شرکت بیمه‌ای که آی‌تی قوی‌تری داشته باشد موفق‌تر و به‌روزتر است و می‌تواند خدمات رایانه‌ای را که به مدیران ارشد می‌دهد بیشتر باشد و نهایتا آن شرکت پیشرفت بیشتری داشته باشد، یعنی بزرگ‌ترین مدیریت تأثیرگذار فناوری اطلاعات خواهد بود. شرکت فناوران اطلاعات خبره هم یکی از شرکت‌هایی است که تقریبا رقیب کمی در بازار دارد. تجربه و فعالیت‌هایی که دارند و انجام داده‌اند مزیت بزرگی برایشان محسوب می‌شود که خواه یا نا خواه شاید هیچ شرکتی نتواند به‌پای آن برسد. در کنار این مزایا به تصور این جانب این شرکت نیاز به رشد و توسعه بیشتر برای پاسخگویی به صنعت بیمه دارد.»

حضور مدیرعامل بیمه تجارت نو، در غرفه فناوران

دکتر سید محمدحسین عباس‌زادگان، مدیرعامل بیمه تجارت نو و مشاور ریاست جمهوری در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور را چطور می‌بیند، گفت:
«واقعیت این است که به‌اندازه نیازی که صنعت بیمه دارد، بخش فناوری ما در کل صنعت توسعه‌یافته نیست. خدماتی که شرکت فناوران خبره انجام دادند شایسته تقدیر است و به بخش بزرگی از نیازهای ما جواب دادند، ولی جای کار وسیعی دارد. برای اینکه بتوانیم دانش و تکنولوژی برون‌مرزی را بگیریم و بتوانیم به بخش بزرگی از نیازهایی که صنعت ما دارد جواب دهیم، من امیدوار هستم که بتوانیم مشارکت سایر بخش‌های بانکی و بیمه‌ای را که در این زمینه کار می‌کنند داشته باشیم و بتوانیم در ایجاد شرکت‌های جدید کمک کنیم تا دانش و تکنولوژی برون‌مرزی را وارد کنیم.»

حضور معاون آی‌تی بیمه البرز، در غرفه فناوران

مهندس محمد اخلاقی، معاون آی‌تی بیمه البرز در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور را چطور می‌بیند، گفت:
«صنعت بیمه وابستگی خیلی شدیدی به فناوری اطلاعات دارد ولی جای کار زیادی می‌طلبد. در هر حوزه‌ای که آی‌تی مطرح می‌شود انتظاراتی را به همراه دارد و من احساس می‌کنم که در حال حاضر در صنعت بیمه ‌این انتظارات پیشی گرفته است. بخش زیادی از این اتفاق به نظر من به خاطر سلیقه‌ای بودن است. وقتی بانک را با بیمه مقایسه می‌کنم می‌بینم که چون ارتباطات جهانی دارند، اطلاعات طبقه‌بندی‌شده و ساختارها مشخص‌شده است. در بیمه سلیقه خیلی اعمال می‌شود. همین شرکت فناوران برای هر شرکتی که زیرمجموعه‌اش است انواع مختلف نسخه‌های سیستم‌هایی را دارند که هرکدامشان یک کاری را انجام می‌دهند و بر اساس مقررات بیمه مرکزی باید یک چهارچوب مشخص داشته باشند ولی سلیقه درونش خیلی زیاد است. بخش دیگرش هم به نظر من این است که بخش آی‌تی باید به سمت انجین‌نویسی برود. اگر این اتفاق بیفتد وابستگی شرکت‌ها کم می‌شود و دغدغه‌ای که شرکت‌ها درباره انتقال دانش بیمه‌ای دارند نیز حذف می‌شود.»

حضور رئیس کل سابق بیمه مرکزی، در غرفه فناوران

دکتر سید محمد کریمی، رئیس کل سابق بیمه مرکزی در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور را چطور می‌بیند، گفت:
«توسعه صنعت بیمه در کشور که جزو آرزوهای مردم، دولت و خود بنده است که سال‌ها به‌عنوان رئیس‌کل بیمه مرکزی فعالیت کرده‌ام. باید ضریب نفوذ آن به حداقل میانگین دنیا که عدد ۷ است برسد، ولی در ایران ما ضریب ۱.۹ را داریم. برای اینکه به این هدف برسیم باید مؤلفه‌های فراوانی دست‌به‌دست هم بدهند که زنجیره ارزش را برای صنعت بیمه درست بکنند. یکی از این حلقه‌های بسیار مؤثر موضوع فناوری و آی‌تی است که خوشبختانه شرکت فناوران اطلاعات خبره در زمانی که بنده رئیس‌کل بودم حدود ۱۲ یا ۱۳ شرکت را سرویس‌دهی می‌کردند ولی اکنون به بیش از ۲۲ شرکت بیمه‌ای رسیده است و این جای خوشبختی است. اساساً توسعه صنعت بیمه بدون فناوری امکان‌پذیر نیست و امیدوارم با تلاش و کوششی که در همه مدیران و کارشناسان شرکت وجود دارد بتوانند به‌گونه‌ای خودشان را عرضه بکنند که در زمینه ارائه خدمات و سرویس‌های آی‌تی بتوانند موفق شوند.»

حضور مدیر بیمه عمر و سرمایه‌گذاری بیمه البرز، در غرفه فناوران

علی فرزین، مدیر بیمه عمر و سرمایه‌گذاری بیمه البرز در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور را چطور می‌بیند، گفت:
«فناوری اطلاعات سنگ بنای توسعه بیمه است و بدون آن امکان ندارد که صنعت بیمه بتواند امورات روزمره خود را بگذراند، ولی جایگاهش در کشور اصلاً راضی‌کننده نیست. به آن به‌عنوان یک نیاز زیربنایی نگاه نمی‌شود. باید شرکت‌ها بتوانند خدمات خودشان را ملموس‌تر کنند و کاری کنند که مشتریان بیشتر از خدمات الکترونیکی استفاده کنند. ما آی‌تی را در واقع به پستو برده‌ایم، آی‌تی بیشتر در خدمت پرسنل شرکت‌های بیمه است، درصورتی‌که آی‌تی باید به قسمت جلو بیاید و مشتری از آی‌تی استفاده کند؛ درست مانند تجربه‌ای که بانک‌ها در چند سال گذشته انجام دادند، باید کاری کنیم که مشتری از طریق آی‌تی بتواند از خدمات بیمه و بیمه‌گر استفاده کند اما اکنون آی‌تی در پشت صحنه است و با خواستن و انجام سرمایه‌گذاری‌ها می‌توان همه این کارها را انجام داد.»

حضور مشاور رييس كل بیمه مرکزی، در غرفه فناوران

دکتر محمود امراللهی، مشاور رييس كل بیمه مرکزی و مدیر عامل سابق بیمه ایران در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور را چطور می‌بیند، گفت:
«امکانات شرکت‌ها باید بسیج شود برای اینکه فناوری اطلاعات درون شرکت‌ها مستقر شود و به بهره‌برداری برسد تا ما بتوانیم قیمت تمام‌شده را پایین بیاوریم و سرعت خدمات‌دهی خود را بالا ببریم تا رضایت مشتری جلب شود. من به‌شخصه از جایگاه فعلی فناوری اطلاعات در صنعت بیمه رضایت ندارم. شرکت‌ها بایستی با بیمه مرکزی هماهنگی و همکاری داشته باشند تا بتوانند انتقال اطلاعاتشان از طریق سیستم سنهاب را داشته باشند و پیاده‌سازی کُر بیمه در شرکت‌هایشان را نیز انجام دهند. شرکت فناوران شرکت بسیار خوب و از زحمت‌کش‌های صنعت بیمه است و خیلی به رشد و بالندگی صنعت بیمه کمک کرد.»

حضور مدیر آی‌تی بیمه تجارت نو، در غرفه فناوران

مهندس رضا فوزی، مدیر آی‌تی بیمه تجارت نو در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور را چطور می‌بیند، گفت:
«جایگاه فناوری اطلاعات در سمینارها و کنفرانس‌ها بسیار بالاست، اما در هزینه‌کرد کف است چرا که به نظر من بیشتر از آن به‌عنوان دیسیپلین استفاده می‌کنیم تا اینکه واقعاً قدرش را بدانیم. خیلی جاها می‌توانیم با یک سری هزینه‌کردها در فناوری اطلاعات، هزینه‌ها را در بلندمدت کاهش دهیم اما در کوتاه‌مدت این فکر را می‌کنیم که چرا باید برای آی‌تی هزینه کنیم و شاید یکی از مشکلاتی که داریم این است که به‌جای فرصت، به چشم هزینه به آی‌تی نگاه می‌شود. یک زمانی در صنعت بیمه همه دانش در اختیار افراد بود ولی اکنون بیشتر به دانش سیستم‌ها متکی هستیم. اگر شرکت فناوران وجود نداشت، خیلی از شرکت‌های بیمه امروزه وضع بدتری داشتند اما هنوز فناوران جای بهبود زیاد دارد و امیدوارم فناوران از این فرصتي كه در اختيار دارد به نحو شايسته‌اي برای تقویت زیرساخت‌هایش استفاده کند.»

حضور مدیرعامل بیمه دی، در غرفه فناوران

مهندس سید مجید بختیاری، مدیرعامل بیمه دی در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور را چطور می‌بیند، گفت:
«باید این وضعیت خیلی بهتر از این شود. شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند باید خیلی مورد حمایت قرار گیرند، تقویت شوند و شرکت‌های جدیدتری وارد بازار شوند. باید از این حالت تک‌محصولی خارج شویم و همین باعث بالندگی این صنعت خواهد شد. طبق تجربه‌ای که در بخش فناوری اطلاعات دارم، باید بگویم که جای کار زیادی لازم دارد و حتی شرکت فناوران اطلاعات خبره هم باید از ورود بازیگران جدید حمایت کنند و شرایط طوری شود که بخش زیادی از خدمات صنعت بیمه به شکل مدرن پیش رود آن هم با استفاده از بست‌پرکتیس‌ها و استانداردهای بسیار قوی که در دنیا وجود دارد.»

حضور مدیرکل آی‌تی سازمان فناوری اطلاعات، در غرفه فناوران

دکتر داود کریم‌زادگان، مدیرکل آی‌تی سازمان فناوری اطلاعات در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور را چطور می‌بیند، گفت:
«فناوری اطلاعات در همه کسب‌وکارهای بزرگ جایگاهی غیر ابزاری دارد؛ یعنی جایگاه توانمندسازی دارد. صنعت بیمه در جهان بازار خیلی بزرگی است، بنابراین در داخل کشور هم باید صنعت خیلی بزرگی باشد و هم افق بزرگ‌تری را در بر بگیرد. فناوری اطلاعات با شفاف کردن اطلاعات بیمه امکان رقابت سالم بین شرکت‌ها را فراهم می‌کند و امکان تعریف خدمات نوین به مشتری‌ها را نیز ایجاد می‌کند. شرکتی که بتواند خدمت نوین را سریعاً معرفی کند برنده است و سهم کیک بزرگ‌تری از این صنعت را به دست خواهد آورد. من فکر می‌کنم صنعت بیمه در کشور به شکوفایی که می‌تواند برسد هنوز نرسیده است. اگر آی‌تی را از صنعت بیمه حذف کنید این صنعت می‌خوابد و درواقع شریان حیاتی صنعت است و باید بگویم که بر روی این شریان حیاتی خیلی بیشتر از این‌ها باید کار شود. چالشی که در این بین وجود دارد این است که باید بانک‌های اطلاعاتی شرکت‌های بیمه همگی یکی شود و تا وقتی این اتفاق نیفتد سوءاستفاده‌های زیادی انجام می‌شود.»

حضور مديرعامل بيمه آسيا، در غرفه فناوران

دکتر ابراهيم کاردگر، مديرعامل بيمه آسيا در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور را چطور می‌بیند، گفت:
« اهمیت حوزه فناوري اطلاعات در صنعت بيمه بسيار بالا است. فناوري اطلاعات بايد جايگاه بالايي در اقتصاد کشور داشته باشد و بايد بگويم که به‌طور نسبي رضايتي از وضعيت کنوني فناوري اطلاعات در صنعت بيمه دارم و هنوز کمي کار دارد تا اين رضايت به ميزان کامل و مطلق برسد. دراين‌بين از شرکت فناوران اطلاعات خبره رضايت بسيار کاملي در اين حوزه فعاليتي دارم.»

حضور مدير مالي بيمه تجارت نو، در غرفه فناوران

آقای محمدرضا مجد رضايي، مدير مالي بيمه تجارت نو در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور را چطور می‌بیند، گفت:
«اميدوارم که مديران به جايگاه فناوري اطلاعات اهميت دهند چراکه به نظر من آن طوري که بايدوشايد به آن بها نمي‌دهند. اگر فناوري اطلاعات به‌طور کامل در شرکت‌هاي بيمه به کار گرفته شود بسياري از معضلات حل‌وفصل خواهد شد. من فکر مي‌کنم که براي به نتيجه رسيدن اين ديدگاه يک اراده قوي مي‌خواهد و شرکت‌ها بپذيرند که فناوري اطلاعات در اين صنعت اهميت بسيار بالايي دارد. حاکميت بايد تصميم بگيرد که همه‌چيز از طريق فناوري اطلاعات استخراج کند. وي در پايان در خصوص جايگاه شرکت فناوران نيز گفت: شرکت فناوران اطلاعات خبره از شرکت‌هاي خوب و پيشرو در اين حوزه است و ما نيز از مشتريان قديمي آن‌ها هستيم.

حضور مدير آي‌تي بيمه البرز، در غرفه فناوران

مهندس ميرمنصور نقيبي، مدير آي‌تي بيمه البرز در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور را چطور می‌بیند، گفت:
«جايگاه فناوري اطلاعات در بيمه ايران خوب نيست چون ما سعي کرديم که فرايندها و روش‌هاي سنتي را در بخش فناوري اطلاعات صنعت بيمه پياده کنيم و تغييراتي در اين فرايندها نياز است. به نظر من آي‌تي بايد محرک اين تغييرات باشد اما بايد بگويم که ما آي‌تي‌ها کمي عقب هستيم. البته اين را هم بگويم که آي‌تي بيمه در مقايسه با ديگر صنعت‌ها عقب نيست. در پاسخ به بخش دوم سوالتان هم بايد بگويم که به نظر من شرکت فناوران برترين شرکت آي‌تي در صنعت بيمه است که هيچ شرکت ديگري در اين حوزه با آن قابل‌مقايسه نيست. به‌شخصه آرزو مي‌کنم که رقيب خوبي و قدري برايش پيدا شود تا در فضاي رقابتي شاهد تغيير و تحولات بيشتري باشيم.»

حضور مديرعامل بيمه رازي، در غرفه فناوران

دکتر يونس مظلومي، مديرعامل بيمه رازي در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور را چطور می‌بیند، گفت:
«فناوري اطلاعات در رأس همه امور است و در بالاترين جايگاه در صنعت بيمه قرار دارد. در ايران وضعيت آي‌تي بيمه مي‌تواند بهترين از اين باشد ولي ما از شرکت فناوران اطلاعات خبره رضايت کامل داريم و بهترين راهکار‌هايي که در صنعت بيمه وجود دارد در دستان اين شرکت است و ما هم بسيار خوشحال هستيم که با شرکت فناوران همکاري مي‌کنيم و افتخار ديگري که براي بيمه رازي وجود دارد اين است که اولين شرکتي است که توانسته به شرکت فناوران اطلاعات خبره اعتماد کند و اين سامانه براي اولين بار در بيمه رازي پياده سازي و عملياتي شده است.»

حضور معاون مديرعامل بيمه البرز، در غرفه فناوران

مهندس امير ساسان ترابي‌زاده، معاون مديرعامل بيمه البرز در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور را چطور می‌بیند، گفت:
«صنعت بيمه بدون فناوري اطلاعات نمي‌تواند ادامه حيات دهد. فناوري اطلاعات در دنيا در حال پيشرفت و تکامل است و بنابراين در صنعت بيمه هم بايد اين اتفاق بيفتد و سيستم‌ها و برنامه‌هايي که وجود دارد بايد ارتقا داده شود و همراه با تکنولوژي روز اين صنعت هم موردحمايت قرار بگيرد. وضعيت کنوني مطلوب نيست ولي بد هم نيست. به نظر مي‌رسد که هم‌انديشي شرکت‌ها به‌خصوص شرکت‌هاي فناوري اطلاعات با شرکت بيمه و همين‌طور آشنايي با محصولات خارجي و ويژگي هاي آنها مي‌تواند به اين سيستم کمک کند.»

حضور مدیر آی تی بیمه دی، در غرفه فناوران

مهندس همایون العلوی، مدیر آی تی بیمه دی در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور را چطور می‌بیند، گفت:
«نسبت به آی تی در صنعت بانکداری، آنجایی که باید باشد نیست. در حقیقت اهمیت فناوری اطلاعات در صنعت بیمه پایین‌تر از اهمیت و جایگاهی است که آی تی در صنعت بانکداری دارد. فکر می‌کنم دلیلش این است که مدیران ما هنوز آن دیدگاه سودآوری که صنعت آی تی برای بیمه دارد را ندارند. البته باید بگویم که در این دو سه سال موقعیت تغییر کرده و مدیران عامل دیدگاهشان عوض شده است و بنده خوش‌بین هستم که تا چهار یا پنج سال آینده این وضعیت بهتر و متفاوت شود.»

حضور مدیر آی‌تی بیمه آرمان، در غرفه فناوران

مهندس مهدی ایرانیان، مدیر آی‌تی بیمه آرمان در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور را چطور می‌بیند، گفت:
«حوزه فناوری اطلاعات جای کار زیاد دارد و هنوز یک R&D قوی روی آن انجام نشده است. باید بگویم که شرکت فناوران اطلاعات خبره هم یکی از پیشروهای این صنعت است و می‌تواند سرویس بسیار خوبی را ارائه دهد و اطلاعات و دانش بسیار خوبی در این زمینه دارد و در کنار دیگر شرکت‌های بیمه می‌توانند توسعه خوبی ایجاد کنند و فکر نمی‌کنم که راهش هم مانند سیستم بانکی سخت باشد. همان‌طور که گفتم به نظر بنده چیزی که این صنعت نیاز دارد این است که یک R&D مناسب و قوی داشته باشد. اینکه هر درخواستی که می‌خواهد انجام شود توسط یک تیم قوی بررسی شود که آیا این درخواست به درد این صنعت می‌خورد که بابتش وقت بگذارند یا نه. به نظر من این موضوعی است که شرکت‌های فناوری اطلاعات چه در حوزه بانکی و چه در حوزه بیمه باید به آن توجه کنند.»

حضور مدیر آی‌تی بیمه مرکزی، در غرفه فناوران

سید قاسم نعمتی، مدیر آی‌تی بیمه مرکزی در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حین بازدید از غرفه شرکت فناوران اطلاعات خبره در پاسخ به این سؤال که جایگاه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور را چطور می‌بیند، گفت:
«فناوری اطلاعات نقش مهم و اهمیت بسیاری در صنعت بیمه و هر صنعت دیگری دارد. من اعتقادی ندارم که برای مثال فناوری اطلاعات بیمه از بانکداری عقب‌تر است. همان‌قدر که می‌شود صنعت بانکداری را با بیمه مقایسه کرد، حوزه فناوری اطلاعات را هم می‌توان در این دو حوزه مقایسه کرد. پیشرفت‌های بسیار خوبی در فناوری اطلاعات صنعت بیمه شده است. ولی شاید تنها انتقادی که می‌شود کرد این است که تعداد شرکت‌های فناوری اطلاعات که در زمینه بیمه هم دانش کافی داشته باشند و فعالیت کرده باشند بسیار کم است به همین خاطر وجود شرکتی مانند فناوران اطلاعات خبره، نعمتی است ولی چقدر خوب بود که ما شرکت‌های آی‌تی که بر بیمه هم تسلط دارند بیشتر داشته باشیم.»

حضور شرکت فناوران در نهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه

شرکت فناوران اطلاعات خبره در نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اولین حضور خود را تجربه می‌کند. این نمایشگاه چهار روزه که امروز، یکشنبه ۱۹ تیرماه اولین روز خود را آغاز کرد، در مرکز نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. شرکت فناوران اطلاعات خبره که نرم‌افزار يكپارچه بيمه‌گري و راهکارهای تحلیلی مبتنی بر هوش تجاری را ارائه می‌دهد، این چهار روز در غرفه ۴۲۰ سالن ۳۸ با مجموعه‌ای از افراد متخصص و خبره در زمینه فناوری اطلاعات بیمه حضور دارد. دوستان و علاقه‌مندان برای گفت‌وگو و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به متخصصین حاضر در این غرفه مراجعه نمایند.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

یک × 2 =