نگاه قائم‌مقام مديرعامل فناوریان اطلاعات به تحول دیجیتال در صنعت بیمه

جناب آقاي مهدي ايماني‌مهر، قائم‌ مقام مديرعامل شرکت فناوران اطلاعات خبره، در قالب يادداشتي در نشريه عصر تراکنش شماره پنجاه و يک، به بررسي موضوع تحول ديجيتال و پيش‌نيازهاي آن پرداختند. از موضوعات بيان شده، توجه به تحول ديجيتال به عنوان يک کلان‌روند در صنايع مالي است که در سال‌هاي اخير به يکي از دغدغه‌هاي اساسي موسسات و شرکت‌هاي بزرگ در جهان تبديل شده است.

ايشان با اشاره به تحولات انجام شده در گذشته، وضعيت صنعت بانکداري را از حيث حرکت در مسير تحول ديجيتال مطلوب ارزيابي کردند، اما با ابراز تاسف از کندي روند تدوين اسناد بالادستي در حوزه تحول ديجيتال در صنعت بيمه، اظهار داشتند که، صنعت بيمه به دليل تمايزهايي همچون تفاوت ادراک کاربران نهايي از خدمات بانکي و بيمه‌اي، مقاومت کانال‌هاي سنتي فروش بيمه‌نامه در برابر خروج تراکنش‌ها از نمايندگي‌ها، اختلاف در ميزان سرمايه‌گذاري در زمينه فناوري اطلاعات، تفاوت ميزان حضور فعال بازيگران ثالث (همچون شرکت‌هاي ارائه‌دهنده تجهيزات سلف‌سرويس مثل خودپردازها در صنعت بانکي) و همچنين کمبود نيروهاي متخصص، کار دشوارتري براي حرکت رو به جلو در پيش دارد.

در نهايت ايشان بيان کردند که همه تلاش‌ها در مسير تحول ديجيتال، همچون تجهيز همه‌جانبه صنعت بيمه به منابع و ابزارهاي مختلف، قطعا بدون توجه به پيش‌ران‌هاي تفکر ديجيتال ره به جايي نخواهد برد.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هفت + هفده =